سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

همشهری آلاین: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، جایگاه برتر منطقه‌ای کشور و تحکیم قدرت بازدارندگی راهبردی را از دستاوردهای دفاع مقدس دانست و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.

دفاع مقدس

به گزارش پایگاه خبری پلیس، در این بیانیه آمده است: سی و یکم شهریور ماه یادآور حماسه سروقامتانی است که قصیده بلند ایستادگی و مقاومت را در برابر استکبار جهانی و قدرت های سلطه گر، سردادند و با بذل جان خویش، ملت بزرگ ایران را سربلند نمودند و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ والای انقلاب را به رخ جهانیان کشیدند.

دفاع مقدس، گنجینه ارزشمندی از پایمردی ها و جانفشانی های سلحشورانی است که عاشقانه دل به آرمان های والا و انقلابی پیر و مرادشان سپردند و با سلاح ایمان و بصیرت رویای شکست ناپذیری قدرت های بزرگ و ایادی منطقه ای آنان را برای همیشه باطل کردند. دفاع مقدس، تبلور وحدت، مقاومت و اراده ملت مومن و انقلابی ایران در حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، آرمان‌ها و ارزش های اسلامی و انقلابی است.

این بیانیه می افزاید: هفته دفاع مقدس فرصت گران بهایی برای اقشار مختلف مردم ایران مخصوصا جوانان و نوجوانان عزیز است تا ضمن بازخوانی مقطع حساس تاریخ جنگ تحمیلی هشت ساله، از مکتب شهیدان برومند و جانبازان بزرگوار، درس های الهام بخشی برای آینده کشور بیاموزند.

جای تردید نیست که حماسه دفاع مقدس، چنان تصویری از غلبه ایمان، توکل و اعتقاد به نصرت الهی در برابر نیروهای استکباری به نمایش گذارد که حق طلبان و سلطه ستیزان عالم به تأسی از آن برخاستند و برگ های نوینی از دفتر مبارزه با نیروهای باطل و زورگو رقم زدند.

در ادامه این بیانیه با تأکید بر ضرورت بهره گیری همه جانبه از فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و قابلیت های خیره کننده موجود نزد یادگاران و شهیدان زنده این رخداد شگفت انگیز و تاریخ ساز در حوزه تولید قدرت نرم و تحکیم نظم و امنیت عمومی، آمده است: تلاش برای زنده نگه داشتن حماسه دفاع مقدس و پیشگیری از قرار گرفتن این فصل مهم و الهام بخش تاریخی در ورطه غفلت و فراموشی، رسالت خطیری است که تحقق آن بهره مندی نسل های جوان امروز و فردای ایران اسلامی از برکات این حقیقت ناب و گنجینه ارزشمند را تضمین می کند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان بیانیه خود با تکریم و تعظیم مقام شامخ شهیدان، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس و تحسین حماسه آفرینی های ارتش غیور، سپاه سلحشور، بسیج مخلص، نیروهای انتظامی آن دوران باشکوه و سایر مدافعان دلیر میهن اسلامی و تجدید میثاق با امام راحل (ره) و بیعت با ولی فقیه زمان، مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی)، بر لزوم تحکیم اقتدار، وحدت و همبستگی ملی در برابر تهدیدات تأکید و هفته ایثار و استقامت «هفته دفاع مقدس» را گرامی داشته است.

کد خبر 346905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha